CoMa – Portal of Hell

september 18, 2009

Ok, nu går vi tillbaka tio år i tiden… Gymnasiet. CoMa startades av Gustav (gitarr/sång), Tony (trummor), Erik (gitarr) och Johan (bas). Själv spelade jag, tillsammans med bl a Gustav, i bandet Envy No One (mer om det i senare post). Så det här är lite nostalgia från forntiden, inspelat i Studio Deadly (tror jag den hette) långt ute på landsbygden utanför Norrtälje. Jag är inte involverad alls så hoppas det är lugnt med de andra pojkarna att jag lägger upp det här! Titelspåret syftar på första avsnittet av Dantes Divine Comedy (bild ovan från Wikipedia…).

CoMa – Portal of  Hell

1. S.A.G.A. (a Star Age Growing Alive)
2. Running in Nowhere
3. Future
4. Mysterious
5. Portal of Hell
6. Vårt liv är bra
7. Baksmälla

Missa inte de andra posterna med CoMa:
Have We Ever…?
Man of the Century

5 svar to “CoMa – Portal of Hell”

  1. Tony Says:

    Helt rätt tänkt med bildval anton! ja menar, den portalen till helvetet som vi displayade (eriks navel) som skivomslag jan-99 var ju inte direkt blöjmyndigt..
    men då tyckte vi det var kul. Och kul hade vi mestadels, trots att vi spelade som ett gäng fjunsniglar på den tiden 🙂

  2. Jepson Says:

    Som lite kuriosa kan jag nämna att min drivkraft till att starta CoMa var att jag ville spela gitarr och Anton tyckte inte jag var tillräckligt bra för att spela gitarr i Envy No One!
    Senare råkade ovannämnda glida in i bandet tack vare ett gästspel, studiokontakter och god hand med trummisen…
    Mesig som jag var på den tiden, opponerade jag inte mot att min min roll som sångare och huvudkompositör sakta men stadigt ebbade ut och att den hårdare musiken tog överhand.

    /Hej

    • neophilus Says:

      Ändå var du säkert bättre gitarrist än både jag och Honken då… Men framför allt var du grym på trummor. Den hårdare musiken var nog främst Tonys förtjänst men måste säga att alla CoMa-plattor har en ganska stor variation av musikstil, både hårt och softare. Möjligen undantaget The Hidden Forest som jag nog tycker är den ointressantaste. Och vad fan, så väldigt illa var det väl inte att spela med mig? 😉

      • J Says:

        🙂 Det lät kanske ganska dramatiskt…Äh det var kul, särskilt att sminka sig!

        Det som jag tycker var häftigt med CoMa var att vi lade så mycket tid på små detaljer. Det har jag inte gjort sedan dess men börjar lite smått bli sugen på det arbetssättet igen, efter fem års vila…


Kommentera

